Jobba hos oss

Vi eftersträvar en lärande organisation med behörig personal. Därför knyter vi gärna till oss ämneskunniga personer som har intresse för lärande och med mål att utbilda sig inom skolans värld.

Se och sök lediga jobb hos Njudungsgymnasiet Länk till annan webbplats.

Vi utmanar till lärande. För livet.

Det är visionen för Njudungsgymnasiet och ett resultat av det arbete som genomförts tillsammans med James Nottingham och hans team kring Challenging learning. Hela skolan har varit engagerad i visionsarbetet som utgått från fem områden:

• Främja ett dynamiskt tankesätt
  • Fokusera på dialog och samarbete
  • Ge och ta återkoppling
  • Ha ett gemensamt språk för lärande
  • Utveckla strategier för lärande

Vi når redan goda resultat, men vill fortsätta utveckla elevernas lärande och vår undervisning för att nå ännu bättre resultat. Njudungsgymnasiet ligger i Sverigetoppen när det gäller andel elever som får gymnasieexamen.

Läs hela vår vision

Vad utmärker Njudungsgymnasiet?

Njudungsgymnasiet står för ledorden tillsammans, utmanande lärande och lärander för livet.

Våra elever känner sig trygga på skolan. Personal och elever möts i många sammanhang, inte minst i vår Galleria där vi fikar tillsammans och i vår nyrenoverade matsal som passande har fått namnet Meet'n eat.

Arbetsro och goda rutiner som ständigt förbättras är något som också utmärker oss. Det finns en blandning mellan teoretiska och praktiska program, vilket bidrar till en spännande och dynamisk arbetsplats.

Ett bra samarbete mellan lärare och elevhälsa spelar stor roll i skolans framgångar. Skolan har ett väl utvecklat samarbete med näringslivet och samhället, både på yrkesprogrammen och på de högskoleförberedande programmen. Programråd är kopplade till lokala företag och branscher. Vi bedriver lärlingsverksamhet på fyra yrkesprogram. Tre program tillhör teknikcollege och vård- och omsorgsprogrammet ingår i vård- och omsorgscollege.

Vi jobbar i programlag och ämneslag

Som lärare tillhör du ett programlag. Programlagen består av såväl karaktärsämneslärare som lärare i allmänna ämnen och träffas kontinuerligt för att utveckla arbetet på programmet. Våra lärare arbetar även i ämneslag som träffas regelbundet för att ämnesspecifikt utveckla elevernas lärande.

Skolans ledningsgrupp består av gymnasiechef, fem rektorer, idrottschef och verksamhetsutvecklare. Skolan är uppdelad i olika sektorer där rektorer, lärare, elevassistenter, elevhälsa jobbar tillsammans kring de elever som tillhör dessa sektorer.

På skolan arbetar cirka 180 personer, varav cirka 120 lärare.

Vi satsar på förstelärare

På Njudungsgymnasiet har vi åtta förstelärare inom olika ämneskategorier. Förstelärarna är delaktiga i att utveckla det kollegiala lärandet på skolan och deltar i skolans strategiska arbete.

Våra certifierade utbildningar

Anna Ullman