Elevhälsa

Elevhälsan på Njudungsgymnasiet arbetar för att skapa en så positiv lärandesituation som möjligt för varje elev och hjälpa dig som elev att nå goda studieresultat utifrån dina förutsättningar.

Inom elevhälsan arbetar skolsköterskor, skolläkare, skolkurator, skolpsykolog och personal med specialpedagogisk kompetens för att se till att alla elever mår bra och har en god arbetsmiljö. Elevhälsan hjälper också till att utreda eventuella behov av särskilt stöd. All personal inom elevhälsan har tystnadsplikt.

På Njudungsgymnasiet leds vårt övergripande hälsofrämjande och förebyggande arbete av gymnasiechefen. Det åtgärdande arbetet av våra respektive rektorer. Elevhälsan på Njudungsgymnasiet är organiserade i team utifrån program.

Våra elevhälsateam

Anpassad gymnasieskola

• Rektor Torbjörn Lingmert
  • Skolsköterska Åsa Jonsson