Anpassad grundskola, årskurs 7‑9

Inom anpassad grundskola arbetar vi för att anpassa din skoltid till dina förutsättningar. På Njudungsgymnasiets anpassade grundskola arbetar vi utifrån ämnesområden.

Anpassad grundskola utformas efter dig och dina behov. Utbildningen ger dig kunskaper som du kan använda för att du ska få ett så självständigt och aktivt liv som möjligt.

I anpassad grundskola får du möjlighet att utvecklas individuellt och erbjuds den stöttning och hjälp som du behöver. Du får också kunskaper som gör att du ska kunna vara med att bestämma hur du vill ha det i ditt vardagsliv och för att kunna vara med i samhället.

Anpassad grundskola, ämnesområden, finns på Njudungsgymnasiet för att du ska känna dig trygg och slippa byta skola ofta. Vi samverkar till viss del med den anpassade gymnsieskolans individuella program.

Ämnesområden

• Estetisk verksamhet